1.1 Wat vind je in dit boek?

Be Good and Show It – Index
Laat zien wat je waard bent – inhoud


> 1.1 Wat vind je in dit boek? (hoofdstukken)


> 2.1 Laat zien wat je waard bent.


> 3.1 Tamtam maken voor zp-ers.
– 3.2 Een goed begin is het hele werk.
– 3.3 Stop meer van jezelf in je marketing.


Intermezzo (1) Interview met pianodocente Bertine Hobbelman.


– 3.4 Communiceren is je klant inspireren om keuzes te maken.
– 3.5 Een middel is geen doel.


> 4.1 Baas in eigen Toko … op koers met een draaiboek.
– 4.2 Het belangrijkste business model ben je zelf.


Intermezzo (2) Interview met modemaker Chris Ezerman.


– 4.3 Een plan voor ‘de tijd van je leven’. Van starters tot veteranen.

– 4.4 verdienmodel (instapproducten, hoofdproducten, serviceproducten en abonnementen)
– 4.5 de rol van marketing en communicatie (en het verschil tussen die twee)
– 4.6 maximale eigen identiteit is de belangrijkste succesfactor (geeft vertrouwen)
– 4.7 drie visies op identiteit (Mentale identiteit: Waar geloof ik in? (ideologie), Hoe kijk ik naar de wereld? (visie), Wat wil ik betekenen voor mijn klanten? (missie en merkbelofte), Waarin ben ik het allerbeste? (unieke kracht), Hoe wil ik werken? (waardenoriëntatie en kernwaarden), Wanneer los ik mijn merkbelofte in? (ambities en kernconcept), Visuele identiteit: (Zien, Voelen, Taal, Proeven, Ruiken, Personas) en Richtlijnen voor gedrag: (Aanbod en onderneming, interne communicatie en externe communicatie)
– 4.8 klantenlokkers, drempelverlagers en geen-risico-garanties (voordenken, doordenken en nadenken)


> 5.1 communicatie concepten voor bedrijven en producten
– 5.2 de ondernemer als persoon (personal marketing)
– 5.3 op zoek naar de kern (breng éénheid in je verhaal)
– 5.4 producten en diensten met reliëf en inhoud (zorg dat je geweldig bent!)
– 5.5 de klant als de held van jouw verhaal (wie ga jij blij maken, waarom en hoe doe je dat?)
– 5.6 naamgeving van bedrijfsnamen, productnamen en merknamen (what’s in a name)
– 5.7 laten weten dat je bestaat: Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom en Hoe (website, weblogs, pr, social media, spreken, workshops, video en mogelijke andere acties)


> 6.1 de creatieve benadering van marketing
– 6.2 huisstijl: elementen, vormgeving en middelen (maximale visuele identiteit)
– 6.3 grafische, digitale en ruimtelijke huisstijl (wat heb je nodig versus je budget)
– 6.4 social media (door de beperking, verbinding en delen word je een meester)
– 6.5 storytelling en webloggen, digital storytelling, videobloggen en podcasting
– 6.6 kiezen wat past bij jouw persoon, jouw stijl en je budget


> realisatie en productie van middelen
– 7.1 uitbesteden of zelf doen
– 7.2 schrijven en redactie
– 7.3 fotografie en illustratie
– 7.4 grafisch ontwerp, presentatie-ontwerp en webdesign
– 7.5 programmeren, SEO, drukwerk, etc.
– 7.6 public relations en mediaplanning


> de oogst binnenhalen (aan de slag met je middelen)
– 8.1 de resultaten zitten ingebakken in het proces (of ga terug naar de vorige fase)
– 8.2 bijsturen (voortschrijdend inzicht vraagt om flexibiliteit)
– 8.3 evalueren op ieder moment van het proces (go/no go)
– 8.4 het hoogst haalbare nastreven (groot denken in kleine stappen)
– 8.5 evalueer de grote lijn minimaal iedere 5 jaar (houd de vinger aan de pols)
– 8.6 heb je het nog naar je zin? (als je de juiste keuzes hebt gemaakt wel!)


> over Huub Koch
– 9.1 mijn persoonlijke verhaal
– 9.2 de Tao van communicatie
– 9.3 Zichtbare Zaken


> literatuurlijst
Start vanuit je hart > Patrick Roozemond
Calimero-marketing > Karen Romme
Kies en ze kiezen jou > Judith Webber
Laat jezelf zien > Judith Webber
Identiteitsmarketing > Kaj Morel
Resonate > Nancy Duarte
De held met de 1000 gezichten > Joseph Campbell
Social media expert in een week > Jeroen Bertrams
Branddesign > Ruud Boer
Als jij een merk zou zijn > Ruud Boer
Het enige boek over merken dat je nodig hebt > Michel Maandag en Liisa Puolakka
Made to Stick > Chip & Dan Heath
It’s Not How Good You Are, But How Good You Want To Be > Paul Arden
The Brain Audit > Sean D’Souza
Your World > André Platteel
Boekrecensies > Huub Koch


> index (woordenlijst)
– 11.1 van A – Z
– 11.2 trefwoorden
– 11.3 register van namen


HAVE QUESTIONS ABOUT ‘BE GOOD AND SHOW IT’?

– Visit my free consultations at ASK ME ANYTHING.
> SCHEDULED on Sundays in 2018 at 4:00 PM EST.


Advertenties

Een gedachte over “1.1 Wat vind je in dit boek?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close