1.1 Wat vind je in dit boek?

Be Good and Show It – Index
Laat zien wat je waard bent – inhoud


1. Een succesvol bestaan als ZP-er.

> 1.1 Wat vind je in dit boek? (hoofdstukken)


2. Over dit boek.

> 2.1 Laat zien wat je waard bent.


3. Winnen begint met goed beginnen.

> 3.1 Tamtam maken voor zp-ers.
– 3.2 Een goed begin is het hele werk.
– 3.3 Stop meer van jezelf in je marketing.


Intermezzo (1) Interview met pianodocent Bertine Hobbelman.


– 3.4 Communiceren is je klant inspireren om keuzes te maken.
– 3.5 Een middel is geen doel.


4. De echte uitdaging ben je zelf.

> 4.1 Baas in eigen Toko … op koers met een draaiboek.
– 4.2 Het belangrijkste business model ben je zelf.


Intermezzo (2) Interview met modemaker Chris Ezerman.


– 4.3 Een plan voor ‘de tijd van je leven’. Van starters tot veteranen.
– 4.4 Geld verdienen als zp-er. Hoe doe je dat? Zonder vallen en opstaan.
– 4.5 De Aanjagers van Alles. Marketing & Communicatie.
– 4.6 Maximaal vertrouwen op jezelf.
– 4.7 Krachtige uitgangspunten voor kleine bedrijven. Merkdenken helpt.
– 4.8 Niet goed, geld terug. Relativiteitstheorie voor zp-ers.


5. Jouw Plan de Campagne.

> 5.1 Het enige wat relevant is voor een ander is jouw betekenis.
– 5.2 Ondernemen is vooruitzien. Want waar je hart is ligt je bestemming.
– 5.3 Het is hoe je de dingen waarneemt, hoe je ze ziet.
– 5.4 Het gaat om jouw unieke kracht. De allerbeste zijn is onnodig.
– 5.5 Je missie als uitdagende belofte: hoe ambitie visie succesvol verkoopt.


Intermezzo (3) Interview met Visueel Strateeg Huub Koch.


– 5.6 Creëer een instant wij-gevoel, de naam van jouw bedrijf en aanbod.
– 5.7 Laten weten dat je bestaat: Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom en Hoe.
– 5.8 De klant als de held van jouw verhaal (wie ga jij blij maken?)


6. Het doel maakt de middelen.

> 6.1 De kunst van ‘zakelijke’ creativiteit. Jezelf vormgeven als een magneet.
– 6.2 Zakelijke creativiteit in actie. Een huisstijl die past bij jou en je klanten.
– 6.3 De vier bouwstenen van je huisstijl. (Noodzaak vs budget).
– 6.4 Social Media. Onechte Paradijzen en Virtuele Werkelijkheden.
– 6.5 Storytelling – Verhalen vertellen met Oude en Hedendaagse Middelen.
– 6.6 Het doel is de weg. De weg is het doel. Zonder jou wordt het niets.


Intermezzo (4) Interview met ‘Versdenker’ Lisa van Noorden.


7. Handvatten die je helpen.

> 7.1 Realisatie van je communicatie-middelen. Uitbesteden of zelf doen?
– 7.2 Woorden zijn pas daden als ze ‘echt’ verschil weten te maken.
– 7.3 In de verbeelding ontleent het onzegbare zijn kracht aan …
– 7.4 Grafisch ontwerp: beslissingen nemen op een wit vel papier.
– 7.5 Krachtig communiceren op internet. Omhels je spin op het web.
– 7.6 Public Relations, Reclame en De Media. Soms werkt het, soms niet.


8. Voor duurzaam plezier.


– 8.1 De oogst binnenhalen – met duurzaam plezier voor iedereen.

– 8.2 Omgaan met tegenslag. Wachten op een vruchtbare bodem…
– 8.3 Veerkracht. ‘Anders kijken’ naar de obstakels die de weg vormen.
– 8.4 Het hoogst haalbare nastreven – het leven als kunstwerk.


Intermezzo (5) Interview met Fotograaf Max Dereta.


– ‪8.5 ‬Ondernemen is als soep koken. Verander gerust het recept, maar …
– 8.6 Heb je het nog naar je zin? Als je de juiste keuzes hebt gemaakt wel.


9. Epiloog.

– 9.1 Epiloog: #MijnMoment2018.
– 9.2 Mijn persoonlijke verhaal.
– 9.3 Zichtbare Zaken.


10. Verder lezen.

> literatuurlijst
Start vanuit je hart > Patrick Roozemond
Calimero-marketing > Karen Romme
Kies en ze kiezen jou > Judith Webber
Laat jezelf zien > Judith Webber
Identiteitsmarketing > Kaj Morel
Resonate > Nancy Duarte
De held met de 1000 gezichten > Joseph Campbell
Social media expert in een week > Jeroen Bertrams
Branddesign > Ruud Boer
Als jij een merk zou zijn > Ruud Boer
Het enige boek over merken dat je nodig hebt > Maandag en Puolakka
Made to Stick > Chip & Dan Heath
It’s Not How Good You Are, But How Good You Want To Be > Paul Arden
The Brain Audit > Sean D’Souza
Your World > André Platteel
Boekrecensies > Huub Koch


VOLGEND HOOFDSTUK >


Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close